fotbollsfrugan.blogg.se

Fotbollsfru som följer ungdomsfotbollen på nära håll. Cuper, matcher, träningar året runt.

Nu kör vi!

Kategori: Allmänt

Tja!
 
Nu tänkte jag köra igång en liten blogg.
Tanken slog mig när vi var ner i Helsingborg för manifestation mot våldet. Jag kände att det skulle vara kul att skriva ner lite händelser och det som är roligt med fotbollen runt omkring dessa ungdomar.
Barn tycker det är fantastiskt kul att göra något med sina lag, sin "andra familj" och tycker det är viktigt att vi vuxna försöker prata och vara delaktiga så mycket vi bara kan.
 
Jag själv har en 8 månaders bebis och alltså INGA stora barn, men tycker det är så himla kul att ta del av dessa 12 åringars liv.
Vad gör dom i skolan? hur går skolan? Tycker dom skolan är bra? Mobbning? vad kan göra bättre?
Med tanke på att jag inte har några barn i denna åldern så är jag även en kompis med dom flesta barnen jag träffar. Dom berättar saker och ting på ett helt annat sätt och jag får ta del av  mycket som händer efter fotbollen också.
Det tycker jag är kul! Att dom anförtror sig till mig och vi kan skratta åt mycket saker som händer.
 
Meningen med bloggen är att följa dessa barn genom deras drömmar, upplevelser och utveckling.
Det viktigaste som finns är kommunikation och att ge dom en trygghet. Därför finns vi vuxna!
 
Kika in här när ni har möjlighet så får i ta del av en massa roliga historier och mycket glädje genom fotbollen!
 
/ Claudia
 

KOMMENTARER:

  • Lord Salgado säger:
    2014-04-15 | 11:09:31

    Wihoooo jag är din första kommentar någonsin!! Kört hårt nu syrran .. Kommer att bli kul att läsa/följa detta! :)

  • Carina säger:
    2014-04-15 | 14:18:36

    Ja va roligt!!! Äntligen kör du igång med en blogg, haha

Kommentera inlägget här: